Dzień Dobry, Cześć i Witam😁!
Od poprzedniego wpisu minęły dwa tygodnie, mimo, iż wydaje się, że to było wczoraj
Przypomnę, że zdecydowałem się wziąć udział w konkursie Firestarters Global . Polega on na zbudowaniu „globalnego boczniaczka”, zaczynając od zera — zero sprzedaży, zero marketingu przed 21 września 2022 roku. Dodatkowo ograniczeniem jest czas (konkurs trwa do 22 listopada) oraz budżet na start (maksymalnie 500 EUR). Budowany mini biznes ma zarabiać w walucie obcej, a wszystkie zarobione środki mogą być reinwestowane. Dodatkowo należy pisać raporty z podsumowaniem efektów pracy.
Plan na tydzień 1 wyglądał następująco.
✅ usystematyzować proces — zaplanować bloki czasowe pracy nad newsletterem i trzymanie się ich
✅ dokończyć analizę uzyskanych odpowiedzi i zaktualizować wizję produktu na ich podstawie
✅ przygotować wydanie „minus jeden” i „zero” – podpiąć je do automatyzacji
✅ upublicznić w social mediach informacje o produkcie i rozpocząć marketingu
✅ przygotować pierwsze pełne planowane wydanie „jeden” 🙂
✅ odezwać się do potencjalnych partnerów
Nie tylko nie zrealizowałem tego w ciągu jednego tygodnia ale nawet w ciągu dwóch. Po drodze pojawiło się wiele innych kwestii, którymi musiałem się zająć. Czy to znaczy, że nic nie działałem nad projektem i, że nic nie zrobiłem? Otóż wprost przeciwnie, znalazłem czas by zająć się różnymi działaniami i je dokończyć. Były to jednak rzeczy, których nie przewidziałem wcześniej – czasami się tak zdarza. Pojawiły się także dylematy, które wymagały przemyślenia. Dzięki temu, że to projekt „poboczny”, mogłem pozwolić sobie na chwile rozmyślań i refleksji.
Dostałem kilka kolejnych odpowiedzi na moje pytanie odnośnie projektu. Były to bardzo wartościowe odpowiedzi, które pozwoliły mi jeszcze lepiej doprecyzować docelowy kształt. Miałem też przyjemność wygłosić prezentację na temat Angular Reactive++, po której odezwało się kilka osób chętnych dowiedzieć się więcej. Myślę, że to też zaowocuje. Planuję przy okazji kolejnych moich prelekcji nawiązywać do projektu i zapraszać po dodatkowe informacje. Dodatkowo także chce przygotować te dodatkowe informacje by nie kierować nikogo do /dev/null 😉
Dopracowałem wstępną początkową identyfikację. Mała rzecz, może nie do końca potrzebna, ale pozwala mi lepiej czuć się podczas pracy z projektem, a to też ważne. W najbliższym czasie chcę zacząć jej używać, poprawić już przygotowane materiały oraz przygotować nowe.
Stały cykl wydawania kolejnych numerów planuję od listopada. Pierwsze wydanie już 31 października, przypadek? Dużo pracy jeszcze przede mną, za to pewne rzeczy zaczynają się łączyć i ukazywać logiczną spójną całość.
Przez te dwa tygodnie nie wydałem nic. Moje łączne wydatki od początku obejmują:
💶zakup domeny „xyz.com” (jeszcze nie zdradzę) – 39,95 PLN (jednorazowo)
💶hosting poczty – 9,84 PLN (miesięcznie)
💶pakiet „Advanced” w MailerLite (wykorzystałem rabat z kursu) – 9,50 EUR / 47,5 PLN
Nie zarobiłem nic, produkt nie został ujawniony 🙂
Plan na najbliższy tydzień to zrobić to co miałem zrobić do tej pory a także upublicznić projekt.
Na chwilę obecną moje statystyki są następujące:
🔻 wydałem: 97,29 PLN z 2500 PLN dostępnych
💰 zarobiłem: 0 PLN.
Jest lepiej, niż się spodziewałem. Pełen energii i nadziei z niecierpliwością czekam na kolejny tydzień 🔋😉🤑
Pozdrawiam gorąco
Łukasz 😎